VO-MBO editie van vloerspel 21st century skills

Deze editie laat de spelers in een veilige setting ervaren waar ze staan in hun ontwikkeling van de genoemde 21st century skills. Geschikt voor 1 -7 spelers met VO bovenbouw - MBO begripsniveau. Ontwikkeling meetbaar en concreet gemaakt voor de lange termijn.

Het pakket bestaat uit:

- Aangepast spelzeil 140×140 cm
- 36 speelkaarten die de levels beschrijven
- Spelhandleiding
- 7 etalagekaarten te gebruiken bij nul meting
- 2 post it blocks
- 7 Werkboeken
- Toegang tot YouTube kanaal 21st century skills game
- 7 digitale badges voor ieder bereikt level



VO-MBO editie van vloerspel 21st century...

Ariane Appel - Rotterdam MBO College

We gebruiken het in onze startweek van de niveau 3/4 opleiding economie en ondernemen om studenten kennis met elkaar te laten maken , zichzelf in te schatten op de 21st Century skills en het gesprek daarover met elkaar aan te gaan. Onze ervaring is dat veel studenten eerst wat onwennig zijn dat is logisch gezien de keuze van het tijdstip waarop wij dit inzetten maar dat ze ook zichzelf snel hoog inschalen (giraf of olifant). Op zich komen daar dan wel leuke gesprekken uit met elkaar. De 0-meting zetten we ook verder in de opleiding in wanneer de 21st century skills tijdens bv de LOB lessen of via het keuzedeel Ondernemend gedrag weer aan bod komen.

Karin Gehrels - Top Academie ROC Drenthe College

Met onze Topacademie begeleiden wij jongeren die meer uitdaging nodig hebben. Dit doen mijn collega’s en ik tijdens 10-12 bijeenkomsten van een dagdeel met een gevarieerd programma. Een van de programma onderdelen bevat het thema Wie ben ik & wat wil ik. De 21st Century Skills Game is een mooie en goed uitgewerkt spel en tool om jongeren en mensen hierover tot nadenken te zetten. Het geeft richting en een wervelende start aan dit onderzoek. Een mooie tool die een levenlang leren ondersteund en zeker ook praktisch laat ervaren.

Johan Hoekstra - Zorgboerderij Ommen

Wij werken ons hele leven al met jongeren die vanuit de maatschappij het etiket ADHD, Hoogbegaafd en Hoog sensitief meegekregen hebben. Ze voelen zich vaak onbegrepen en daardoor eenzaam. Dit spel geeft hen de kans om anders naar hun etiket te kijken. Niet als een beperking maar juist als een kwaliteit die ook nog eens broodnodig is in onze maatschappij. We hebben ervaren dat met het doorlopen van het spel er inzicht ontstaat en rustig gebouwd kan worden aan autonomie en zelfvertrouwen om kwaliteiten in te mogen zetten. Fijn dat het spel dit op een natuurlijke manier begeleid.

Tineke - juf groep 8 - PCBO Frieschepalen

Marcel is een inspirerende spelleider die mij op een leuke manier inzicht gegeven heeft in hoe je de kinderen kunt aanmoedigen hun kennis te laten zien. Toegegeven, het was eng... Dankzij de steun van Marcel met vooral communicatieve tips is het gelukt. Bedankt Marcel voor je mooie tips en leuke spel.